subglobal1 link | subglobal1 link | subglobal1 link | subglobal1 link | subglobal1 link | subglobal1 link | subglobal1 link
subglobal2 link | subglobal2 link | subglobal2 link | subglobal2 link | subglobal2 link | subglobal2 link | subglobal2 link
subglobal3 link | subglobal3 link | subglobal3 link | subglobal3 link | subglobal3 link | subglobal3 link | subglobal3 link
subglobal4 link | subglobal4 link | subglobal4 link | subglobal4 link | subglobal4 link | subglobal4 link | subglobal4 link
subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link | subglobal5 link
subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link | subglobal6 link
subglobal7 link | subglobal7 link | subglobal7 link | subglobal7 link | subglobal7 link | subglobal7 link | subglobal7 link
subglobal8 link | subglobal8 link | subglobal8 link | subglobal8 link | subglobal8 link | subglobal8 link | subglobal8 link

ÖKOISKOLA - II. Rákóczi Ferenc Gimnázium

Mitől "öko" egy iskola?

1. A technikai/gazdasági szinten az ökoiskolák igyekeznek:
- takarékosan bánni az energiaforrásokkal,
- csökkenteni a hulladékok mennyiségét,
- az iskola külső és belső környezetét esztétikusan alakítani,
- megteremteni az egészséges iskolai munka feltételeit.

2. A társas kapcsolatok szintjén az ökoiskolák törekednek arra
- hogy az egész iskolára jellemző legyen a csapatmunka,
- az együttműködés hogy a társas élet szabályai a diákok felelős részvételével alakuljanak,
- hogy az iskola külső kapcsolatai a kölcsönösség elve alapján alakuljanak, ne csak befogadója, hanem kezdeményezője, alakítója is legyen ilyen jellegű kapcsolatoknak.

3. Pedagógiai szinten az ökoiskolák

- a komplex, valós élethez közel álló szituációkat előnybe részesítik az előre megtervezett, irányított, tanulási formákkal szemben,
- az egyes tantárgyak felől a tantárgyközi kérdéskörök felé fordulnak,
- a passzív tudás helyett az aktív, a helyi környezetben felhasználható, cselekvés közbeni tudásszerzésre helyezik a hagsúlyt.

 


 

About Us | Site Map | Privacy Policy | Contact Us | © 2008 II. Rákóczi Ferenc Gimnázium szerkeszti: Buday Ádám